Διαπανεπιστημιακό Μεταπτυχιακό στις Διαπολιτισμικές Σπουδές και η Ελληνική ως 2η / Ξένη Γλώσσα
Εξ Αποστάσεως
Τίτλος σπουδών: MEd Διαπολιτισμικές Σπουδές και η Ελληνική ως 2η / Ξένη Γλώσσα
Επίπεδο πιστοποίησης: Master (2ος κύκλος σπουδών)
Διάρκεια σπουδών: 3 ακαδημαϊκά εξάμηνα
Τύπος Προγράμματος: Εξ αποστάσεως
Τύπος σπουδών: Πλήρης ή Μερική Φοίτηση
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνικά
Προσφέρεται από: Τμήμα Επιστημών της Αγωγής (Πανεπιστήμιο Frederick) και Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας)
Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Σπουδών μεταξύ Πανεπιστημίου Frederick (Κύπρος) και Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (Ελλάδα)
Σκοπός του Διαπανεπιστημιακού Προγράμματος Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) «Διαπολιτισμικές Σπουδές και η Ελληνική ως 2η / Ξένη Γλώσσα, το οποίο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, σε ανθρώπους που η επαγγελματική τους ενασχόληση απαιτεί αυξημένη διαπολιτισμική επίγνωση αλλά και σε κάθε σύγχρονο άνθρωπο, είναι η εξειδικευμένη επιστημονική γνώση, η κατάρτιση αλλά και η εμβάθυνση στις διάφορες θεωρίες αλλά και στους στόχους μιας διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.
Επιπρόσθετα, αυτό το Δ.Π.Μ.Σ. στοχεύει στην απόκτηση ικανοτήτων που θα συμβάλουν στην εποικοδομητική συμβίωση μέσα σε ένα πολυπολιτισμικό κοινωνικό περιβάλλον όχι μόνο μέσω της αποδοχής και του σεβασμού του διαφορετικού, αλλά και μέσω της αναγνώριση της πολιτισμικής ταυτότητας, μέσα από μια καθημερινή προσπάθεια διαλόγου, κατανόησης και συνεργασίας.
Παράλληλος αλλά απολύτως συναφής στόχος του Δ.Π.Μ.Σ. είναι η εξειδίκευση των συμμετεχόντων/ουσών σε σημαντικά ζητήματα θεωρίας και πράξης για τη διδασκαλία της ελληνικής ως 2ης / ξένης γλώσσας και η προσέγγιση σύγχρονων αρχών, μεθόδων και τεχνικών διδασκαλίας σε άτομα με διαφορετικές επικοινωνιακές, συναισθηματικές και μαθησιακές ανάγκες, ατομικούς ρυθμούς μάθησης, δεξιότητες και πολιτισμικές αναφορές (θρησκεία, έθιμα, συνήθειες, αξίες κ.λπ.).
Οι απόφοιτοι/ες του Δ.Π.Μ.Σ. θα έχουν αποκτήσει τις ικανότητες που συμβάλλουν στην εποικοδομητική συμβίωση μέσα σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία αξιοποιώντας τη διαφορετικότητα των πολιτισμών και εμποδίζοντας τον σχηματισμό στερεοτύπων και προκαταλήψεων απέναντι σε πρόσωπα και πολιτισμούς με την υπέρβαση κάθε μορφής εθνοκεντρικής αντιμετώπισης. Όλα αυτά θα κατακτηθούν μέσω μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας που δίνει ουσία στα ανθρώπινα δικαιώματα προωθώντας την κατανόηση και τη συνεργασία μεταξύ των λαών, με απώτερο στόχο να οδηγηθούν οι κοινωνίες στην πρόοδο και την ειρήνη.
Παράλληλα, σε ό,τι αφορά τη διδασκαλία της Ελληνικής ως 2η / Ξένη, επιδιώκεται, με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι συμμετέχοντες/ουσες να έχουν αποκτήσει το κατάλληλο υπόβαθρο:
● σε επίπεδο γνώσεων: κατάκτηση της γνώσης των ιδιαιτεροτήτων της Ελληνικής και κατανόηση των βασικών παιδαγωγικών μοντέλων διδασκαλίας της,
● σε επίπεδο ικανοτήτων/δεξιοτήτων: ικανότητα υιοθέτησης και εφαρμογής κατάλληλου παιδαγωγικού διδακτικού μοντέλου και ικανότητα διδασκαλίας της Ελληνικής σε άτομα με μεταναστευτική βιογραφία και αλλά και σε μέλη της Ελληνικής Ομογένειας απανταχού της γης, και
● σε επίπεδο αξιών: υιοθέτηση κουλτούρας ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση και χωρίς διακρίσεις ή περιορισμούς εκμάθηση της Ελληνικής σε μαθητές/τριες μεταναστευτικής βιογραφίας και Έλληνες/ιδες και Ελληνοκύπριους/ες της Διασποράς.