Μεταπτυχιακό στις Επιστήμες της Αγωγής: Αναλυτικά Προγράμματα & Διδασκαλία Εξ αποστάσεως
Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στα Αναλυτικά Προγράμματα και τη Διδασκαλία μοριοδοτείται στο δημόσιο τομέα και παρέχει στους φοιτητές το απαραίτητο θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο στις σύγχρονες τάσεις του αναλυτικού προγράμματος και της διδασκαλίας. Οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν έναν από τους 5 τομείς του Προγράμματος ανάλογα με την εκπαιδευτική τους βαθμίδα και τα ενδιαφέροντά τους. Αναγνωρισμένο από το ΔΟΑΤΑΠ ως ισότιμο με το αντίστοιχο των Ελληνικών ΑΕΙ.
Διάρκεια σπουδών: 3 ακαδημαϊκά εξάμηνα (πλήρης φοίτηση)
Τίτλος πτυχίου: Μεταπτυχιακό πρόγραμμα στις Επιστήμες Αγωγής: Αναλυτικά Προγράμματα και Διδασκαλία
Τμήμα: Επιστημών Αγωγής
Επίπεδο σπουδών: Master (2ος κύκλος Σπουδών)
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνικά
Τύπος σπουδών: Εξ Αποστάσεως (Full time ή Part time)
Κριτήρια εισδοχής: Πτυχίο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ιδρύματος της ημεδαπής ή της αλλοδαπής (αναγνωρισμένο από τον ΔΟΑΤΑΠ)
Το «MEd στις Επιστήμες της Αγωγής: Αναλυτικά Προγράμματα και Διδασκαλία» παρέχει ποιοτικές και αποτελεσματικές μαθησιακές εμπειρίες και ευκαιρίες, προετοιμάζοντας τους φοιτητές και τις φοιτήτριες ως εκπαιδευτικούς και ερευνητές-τριες που είναι σε θέση να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη πολυπλοκότητα του εκπαιδευτικού και κοινωνικού περιβάλλοντος, να εμβαθύνουν στις έννοιες του αναλυτικού προγράμματος, της διδασκαλίας, της μάθησης, της αξιολόγησης, καθώς και στις αλληλεπιδράσεις τους σε μακροεπίπεδο ή / και μικροεπίπεδο, με περιεκτικό και κριτικό τρόπο.
Το Πρόγραμμα προσφέρει στους φοιτητές και τις φοιτήτριες το αναγκαίο γνωστικό και μεθοδολογικό υπόβαθρο ώστε να κατανοούν και να αξιολογούν τις σύγχρονες εξελίξεις του αναλυτικού προγράμματος και της διδασκαλίας, ιδίως στον συσχετισμό τους με τη στήριξη της δημιουργικότητας και της κοινωνικά συνειδητοποιημένης και υπεύθυνης καινοτομίας, να συμμετέχουν ενεργητικά και χειραφετημένα στις συναφείς εκπαιδευτικές και κοινωνικές διεργασίες και να οργανώνουν μαθησιακά περιβάλλοντα που ευνοούν τη διεπιστημονικότητα στην εκπαίδευση. Κατ’ αυτό τον τρόπο, οι απόφοιτοι-ες του Προγράμματος είναι έτοιμοι να συνεισφέρουν στον τομέα της εκπαίδευσης και να ανταποκριθούν στις ανάγκες της σημερινής αλλά και της αυριανής κοινωνικής πραγματικότητας.
Το MEd «Επιστήμες της Αγωγής: Αναλυτικά Προγράμματα και Διδασκαλία» δίνει έμφαση στο ισχυρό θεωρητικό και μεθοδολογικό υπόβαθρο στις Σπουδές Αναλυτικού Προγράμματος και στην εφαρμογή του σε Τομείς Επικέντρωσης. Ειδικότερα, η δομή του υποστηρίζει τη διερεύνηση και απόκτηση βαθιάς γνώσης των παιδαγωγικών, εκπαιδευτικών και κοινωνικών πτυχών του αναλυτικού προγράμματος και, ταυτόχρονα, εφαρμογής σε συγκεκριμένους Τομείς Επικέντρωσης:
- Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση
- Εκπαιδευτική Τεχνολογία
- Εικαστικές Τέχνες και Θέατρο
- Μαθηματική Παιδεία
- Κοινωνικοπολιτισμικές Όψεις και Γλωσσική Διδασκαλία.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην αξιοποίηση ποικίλων διδακτικών μεθόδων, διαδικασιών και εργαλείων, κατάλληλων για διαφορετικά γνωστικά στιλ μάθησης. Τέλος, το Πρόγραμμα μεριμνά για την ενίσχυση των ερευνητικών δεξιοτήτων των φοιτητών και των φοιτητριών και προωθεί την εκπαιδευτική έρευνα, ιδίως σε θέματα αναλυτικού προγράμματος, μεθοδολογίας της διδασκαλίας, διεπιστημονικότητας και κοινωνικών και πολιτισμικών διαστάσεων της εκπαίδευσης.
Η γλώσσα διδασκαλίας είναι τα Ελληνικά.
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 40 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||
Α/Α | Τίτλος Μαθήματος | Κωδικός Μαθήματος | ECTS |
---|---|---|---|
1 | Μελέτη του Αναλυτικού Προγράμματος | DLEDU701 | 10 |
2 | Εκπαιδευτική Έρευνα | DLEDU702 | 10 |
3 | Διδασκαλία, Μάθηση και Αξιολόγηση | DLEDU703 | 10 |
4 | Μοντέλα Ανάπτυξης Αναλυτικών Προγραμμάτων | DLEDU704 | 10 |
ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΜΒΑΘΥΝΣΗΣ | |||
Οι φοιτητές πρέπει να συμπληρώσουν 50 ECTS από τους παρακάτω έξι καταλόγους «Επιλεγόμενων μαθημάτων» (Κατάλογοι 1-6), ακολουθώντας μία από τις δύο πορείες σπουδών («Σχήμα Α» και «Σχήμα Β»). Τα δύο σχήματα αναλύονται ως εξής: | |||
Σχήμα Α: 30 ects μεταπτυχιακή εργασία (κατάλογος 1), συν 20 ects (= δύο μαθήματα) από έναν από τους πέντε καταλόγους μαθημάτων στους «Τομείς Έμφασης» (κατάλογοι 2-6). | |||
Σχήμα Β: Τουλάχιστον 30 ects (= τρία μαθήματα) από έναν από τους πέντε καταλόγους μαθημάτων στους «Τομείς Έμφασης». 20 ects (= δύο μαθήματα) επιπλέον επιλέγονται ελεύθερα από οποιονδήποτε «Τομέα Έμφασης». |
Κατάλογος 1 | |||
Μεταπτυχιακή Εργασία | |||
Α/Α | Τίτλος Μαθήματος | Κωδικός Μαθήματος | ECTS |
---|---|---|---|
1 | Μεταπτυχιακή Εργασία Ι | DLEDU705 | 10 |
2 | Μεταπτυχιακή Εργασία ΙΙ | DLEDU706 | 20 |
Κατάλογος 2 | |||
Έμφαση 1: «Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση» | |||
Α/Α | Τίτλος Μαθήματος | Κωδικός Μαθήματος | ECTS |
---|---|---|---|
1 | Παιδαγωγική και Έρευνα της Δημιουργικής Γραφής | DLEDU707 | 10 |
2 | Παιδική, Νεανική και Διηλικιακή Λογοτεχνία σε Τάξεις Δημιουργικής Γραφής | DLEDU708 | 10 |
3 | Εικονογραφημένο Βιβλίο και Δημιουργική Ανάγνωση / Δημιουργική Γραφή | DLEDU709 | 10 |
4 | Γράφοντας με Κειμενικούς Τύπους και Είδη | DLEDU710 | 10 |
Κατάλογος 3 | |||
Έμφαση 2: «Εκπαιδευτική Τεχνολογία» | |||
Α/Α | Τίτλος Μαθήματος | Κωδικός Μαθήματος | ECTS |
---|---|---|---|
1 | Σχεδιάζοντας Μαθησιακά Περιβάλλοντα και Αναπτύσσοντας Εκπαιδευτικό Υλικό με την Τεχνολογία | DLEDU711 | 10 |
2 | Μεικτή, Ανοικτή και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση στην Ψηφιακή Εποχή | DLEDU712 | 10 |
3 | Σύγχρονα θέματα στην Εκπαιδευτική Τεχνολογία: Ρομποτική, Προγραμματισμός, Εικονική και Επαυξημένη Πραγματικότητα και Makerspaces | DLEDU713 | 10 |
4 | Νέοι Γραμματισμοί: Σχεδιάζοντας Πολυμεσικό Υλικό για Διδασκαλία | DLEDU714 | 10 |
Κατάλογος 4 | |||
Έμφαση 3: «Εικαστικές Τέχνες και Θέατρο» | |||
Α/Α | Τίτλος Μαθήματος | Κωδικός Μαθήματος | ECTS |
---|---|---|---|
1 | Θέατρο/Δράμα για τη μάθηση και την ευημερία (well being) | DLEDU715 | 10 |
2 | Θέατρο για Ανήλικους Θεατές | DLEDU716 | 10 |
3 | Ανάπτυξη και αξιολόγηση προγραμμάτων σπουδών στην Εικαστική Αγωγή | DLEDU717 | 10 |
4 | Τέχνη, Ταυτότητα και Κουλτούρα | DLEDU718 | 10 |
Κατάλογος 5 | |||
Έμφαση 4: «Μαθηματική Παιδεία» | |||
Α/Α | Τίτλος Μαθήματος | Κωδικός Μαθήματος | ECTS |
---|---|---|---|
1 | Ανάπτυξη Αναλυτικού προγράμματος και Μη τυπική Εκπαίδευση στα Μαθηματικά | DLEDU719 | 10 |
2 | Η ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης | DLEDU720 | 10 |
3 | Σχεδιασμός και ανάπτυξη διαδραστικού περιβάλλοντος μάθησης και εκπαιδευτικών εργαλείων στη διδασκαλία των Μαθηματικών | DLEDU721 | 10 |
4 | Σύγχρονες τάσεις στη Μαθηματική Παιδεία | DLEDU722 | 10 |
Κατάλογος 6 | |||
Έμφαση 5: Κοινωνικοπολιτισμικές Όψεις και Γλωσσική Διδασκαλία | |||
Α/Α | Τίτλος Μαθήματος | Κωδικός Μαθήματος | ECTS |
---|---|---|---|
1 | Η ελληνική ως 1η, 2η / ξένη γλώσσα. Αναλυτικά Προγράμματα και Διδασκαλία | DLEDU723 | 10 |
2 | Η ελληνική γλώσσα στη διασπορά | DLEDU724 | 10 |
3 | Ανάλυση Σχολικής Διεπίδρασης | DLEDU725 | 10 |
4 | Κοινωνιογλωσσολογία και Διδασκαλία της Γλώσσας | DLEDU726 | 10 |
Η αξιολόγηση του φοιτητή και η τελική βαθμολογία του κάθε μαθήματος προκύπτει από τον συμψηφισμό των βαθμολογούμενων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και της τελικής εξέτασης.
Για ενημέρωση σχετικά με τη διαδικασία εγγραφής στα μεταπτυχιακά προγράμματα, επικοινωνήστε μαζί μας μέσω της φόρμας που θα βρείτε στο παρακάτω σύνδεσμο.
Τα εξ αποστάσεως Μεταπτυχιακά Προγράμματα που προσφέρονται από τη Σχολή Επιστημών Αγωγής & Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Frederick αναφέρουν στην Πράξη του ΔΟΑΤΑΠ το εξής: “Το γνωστικό αντικείμενο του παραπάνω μεταπτυχιακού τίτλου εμπίπτει στις Επιστήμες της Αγωγής.”
Βάσει της τρέχουσας νομοθεσίας τα Μεταπτυχιακά που εμπίπτουν στις Επιστήμες της Αγωγής παρέχουν την Παιδαγωγική Επάρκεια.
Ο νόμος είναι διαθέσιμος εδώ: ΦΕΚ 2023, σελ. 62-63.